Wydarzenia i spotkania online 2020/2021
W roku 2020 spotkania i wydarzenia online zostały uznane za jedną z kluczowych innowacji i konieczność jednocześnie. Zmianie uległo zarówno projektowanie spotkań, jak i sposób ich organizacji. Paradoksalnie rok wyzwań, które były efektem całkowitego zamrożenia spotkań na żywo, stał się także rokiem nowego otwarcia komunikacji live, dając w konsekwencji docelowym klientom wybór jeszcze większego wachlarza narzędzi. Założeniem twórców raportu „Digital Event” jest analiza tego zjawiska, oraz przekazanie danych, które mogą być pomocne w planowaniu działań, jakie wiążą się z organizacją spotkań i wydarzeń, począwszy od strategii, na ewaluacji skończywszy. Event marketing funkcjonuje już w nowej rzeczywistości, a tzw. eventy 2.0 są połączeniem świata wirtualnego, offline oraz produkcji telewizyjnej.
Analiza, prognoza, benchmarki
Raport „Digital Event” jest analizą rynku eventów online z kilku perspektyw. Przede wszystkim poznajemy działania, opinie i preferencji klientów. Główną część raportu stanowią wnioski z badania postrzegania eventów w formule online przez osoby odpowiedzialne za organizację wydarzeń po stronie zleceniodawcy. Badanie klientów zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia. Ponad 80 proc. respondentów organizowało w czasie lockdownu eventy digitalowe, a światy offline i online zamierza również łączyć w przyszłości. Większość klientów biorących udział w badaniu w realizacji eventów, w szczególności online, będzie korzystać ze wsparcia profesjonalnego partnera. Podsumowaniem „perspektywy klienta” są wypowiedzi właścicieli biznesowych projektów digitalowych, gdzie dzielą się oni swoimi doświadczeniami oraz oceniają skuteczność wydarzeń online.
Agencje Eventowe
Kolejna część Raportu „Digital Event” prezentuje perspektywę agencji. Przedstawiciele agencji eventowych, które specjalizują się w komunikacji za pomocą eventów online
i offline, rozmawiają o przyszłości rynku eventów, wyciągając wnioski z produkcji zrealizowanych w ciągu ostatnich miesięcy, analizując mocne i słabe strony eventów digitalowych, wreszcie prezentując nową jakość dobrze już znanych narzędzi.
Studium przypadku – wydarzenia online
W ostatniej części raportu w formule „studium przypadku” zaprezentowane zostały przykłady realizacji różnych form digital eventów.
Publikacja została opracowana przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: BERM, CMA Events, El Padre, KDK Events, Live Age oraz Plej. Mamy ogromną nadzieję, że zaprezentowane dane będą pomocne w pracy nad organizacją kolejnych wydarzeń oraz rozjaśnią nieco obraz rynku eventowego, który oprócz organizacji tradycyjnych spotkań i wydarzeń oferuje narzędzie, jakim jest digital event.
Pobierz raport
Zapraszamy do lektury oraz dyskusji o komunikacji w nowej rzeczywistości, dyskusji, którą – mamy nadzieję – ten raport otworzy.